sobota, 4 kwietnia 2015

Wesoła zagroda - wiosenno świąteczne dekoracje na stół

Wiosna jest moją ulubiona pora roku, ten czas kiedy natura budzi się do życia, ptaszki ćwierkają a drzewa i trawa się zielenią sprawia, że odczuwam ogromny przypływ dobrej energii. W tym roku Wiosna troszkę jeszcze skromniutka a choć pożegnałam zimę Marzanną, ta nie daje za wygraną i wczoraj sypnęła śniegiem. Dzisiaj mamy już wielką sobotę ale jeśli macie odrobinę czasu to zachęcam do zrobienia stroików na stół. Dekoracje, które pokarzę nie koniecznie muszą być świąteczne.


Zrobienie tych dwóch stroików zajęło mi ok 30 min, większość materiałów jest naturalnych t.j kora, mech, bukszpan czy gałązki. Pomysł jak zwykle zrodził się w mojej głowie całkiem spontanicznie a na jego realizację nie wydałam ani grosza, wykorzystując materiały, które znalazłam u siebie lub zostały mi z zajęć. 


Do zrobienia małej zagrody potrzeba:

Materiały
-gąbka florystyczna 
-gips (ja miałam w domu szpachlowy)
-bukszpan 
-mech
-kora
-wstążka
-druty
-filc
-kawałki tkanin
-jajka plastikowe 
-szpilki z główką
-kwiatki z tkaniny 

Narzędzia
-Nóż
-Sekator
-Cążki
-Nożyczki
-Pistolet z klejem na gorąco
-Pędzel


Na początku należy przygotować podstawę zagrody. Gips rozrabiam z wodą i za pomocą pędzla maluję boki gąbki florystycznej. W tym czasie gdy gips schnie przygotowuję pozostałe elementy zagrody. Przycinam gałązki bukszpanu, nakładam jajka na drucik, wycinam kurę z filcu, wycinam skrzydła z kolorowego materiału i przyklejam je za pomocą kleju na ciepło. Z druciku robię kurze nogi i także mocuję je za pomocą kleju na ciepło. W kawałkach kory robię dwie dziurki i przekładam drucik. Z 4 patyczków brzozy robię mały płotek, patyczki łączę przy użyciu kleju. 










Po wyschnięciu gipsu zabieram się wykonanie małej polany, gałązki bukszpanu wbijam dookoła gąbki a środek wyścielam mchem, który mocuje za pomocą haftek z drutu. Wszystkie przygotowane wcześniej elementy mocuję na podstawie stroika. 







Co sądzicie?

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy i fajny pomysł ;3
    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam ,że potrafiłaś coś takiego wyczarować.Świetna dekoracja !

    OdpowiedzUsuń