poniedziałek, 16 marca 2015

Wielkanocne inspiracje cz. 1 - Jajo z mchu w donicy

Jak już wcześniej wspominałam, że zapisałam się do szkoły i uczę się na kierunku Florysta. Szczerze mówiąc wybór kierunku był całkowicie przypadkowy i nie byłam do niego przekonana. Wskoczyłam do grupy pod koniec pierwszego semestru, bez wiedzy i umiejętności. Już po pierwszych zajęciach praktycznych zmieniłam nastawienie, a dziś po dwu i pół miesiącach mogę powiedzieć, że to bardzo twórczy i ciekawy kierunek. Choć nie zamierzam pracować w kwiaciarni czy też otwierać biznesu z kwiatami to teoria i praktyka bardzo mi się przyda i na pewno wykorzystam oraz zastosuję w własnym zakresie. 

Zbliżają się święta Wielkiejnocy i czas pomyśleć już o przygotowaniach i zrobieniu własnych dekoracji. Nic nie cieszy tak bardzo jak wykonane przez siebie ozdoby. Mam dla Was propozycję świątecznej dekoracji, którą wykonałam na ostatnich zajęciach.



Zobacz jak go zrobić :) 



Do wykonania dekoracji Wielkanocnej potrzebujesz:
 1. Pojemnik (doniczka, talerz itp. )
2. Gałązki brzozy lub wierzby 
3. Sizal lub sianko
4. Drucik
5. Gąbka florystyczna zielona
6. Mech
7. Kwiaty ( według gustu, u mnie tulipany)
8. Piórka, jajka do dekoracji
9. Klej na ciepło

Z cienkich gałązek brzozy lub wierzby robimy okręg (gniazdo), gałązki zabezpieczam drucikiem najlepiej w kolorze przybliżonym do koloru gałązek. Moje jajo będzie jest umieszczone w donicy, dlatego okrąg powinien być ciut większy niż średnica donicy. 



W środku okręgu mocuję dwa grubsze patyczki na krzyż, resztę wypełniam sizalem lub siankiem. 


Z zielonej gąbki florystycznej kształtuję coś na wygląd jaja. 


Gotowe jajo w całości dekorujemy mchem, który mocujemy za pomocą krótkich drucików zgiętych w pół (tzw haftki ). 


Jajo moczymy do połowy w wodzie aż gąbka częściowo nasiąknie wodą. Układamy je w wcześniej przygotowanej donicy.




 W tym momencie można dekorować i szaleć do woli. Ja wykorzystałam jajka plastikowe i piórka, które umocowałam na gorącym kleju. Kwiaty (u mnie tulipany) umieszczamy bezpośrednio w zielonej gąbce (w jajku). Stroik wielkanocny gotowy i to za grosze.


I przykład jaja z mchu w białej donicy z motylkami z gałązkami brzozy i bukszpanu.




2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo fajnie,jednak brakuje mi tu jakichś wiosennych barw ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na wielkanocną ozdobę <3

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń