środa, 26 lutego 2014

Tutorial - czyli jak krok po kroku uszyć rozkloszowaną spódniczkę

Tutorial powstał specjalnie na prośbę Agnes pisze :) 




Do wykonania spódnicy o takim kroju nie wiele nam potrzeba, a mianowicie:

* Tkanina
* Zamek
* Metr krawiecki
* Mydełko
* Szpilki 
* Nożyczki 
* Linijka 
* Nici i maszyna do szycia


  Spódniczka będzie rozmiaru 36. Należy wyciąć dwa prostokąty duży ( 205 cm / 45 cm ) i mały (70 cm / 15cm). Najlepiej duży kawałek materiału złożyć na pół i odmierzyć odpowiednią ilość zaznaczając mydełkiem. 


Na dużym prostokącie należy wyznaczyć środek. 


Teraz możemy robić fałdy, może wydaje się dosyć skomplikowane ale w rzeczywistości jest banalne.




Z drugiej strony tak samo, w ten sposób powstała fałda.


 Robimy tak kolejne fałdy obok siebie na całej długości materiału o szerokość ok 5 - 6 cm.


Kolejnym krokiem jest zszycie fałd na maszynie


Drugi mniejszy prostokąt to nasz pas i proponuję przed wszywaniem go do reszty spódnicy, zaprasować żelazkiem ( na pół oraz brzegi)




Należy zszyć je razem, początkowo przed szyciem maszyną łączyłam pas z reszta spódnicy szpilkami albo ręcznie igłą i nitką, tak też zrobiłam tym razem.





Powoli zbliżamy się ku końcowi, teraz czas wszyć zamek.



Warto ułatwić sobie sprawę wpinając szpilki... Tak jak ja to zrobiłam 








Poniżej zamka zszywamy brzegi od wewnętrznej strony i tu przydałby się overlock, którego niestety nie mam :( Przymierzam się do zakupu w najbliższym czasie jednak nie wiem z jakiej firmy i jaki model. Jeśli któraś z Was może mi doradzić jaki kupić była bym bardzo wdzięczna :) Mój budżet do 1500 zł



Na końcu należy obszyć dolny brzeg spódnicy i gotowe. 


Przy okazji mogę się pochwalić moim manekinem, który kupiłam w poniedziałek za jedyne 30 zł













17 komentarzy:

  1. Świetna :)
    Jakie byłyby długości materiału dla rozmiaru 38?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) To zależy głównie od twoich wymiarów, ja do rozmiaru 38 wykorzystuje tkaninę o długości 212 cm a pas 70cm - 72 cm. Pozdrawiam i życzę udanej zabawy w trakcie szycia :)

      Usuń
  2. A mogłabyś powiedzieć mi jaki to rodzaj materiału ? Zlecę wykonanie mamie takiej spódniczki bo jest rewelacyjna a w sklepie koszt takiej to ok. 100 zł .. i nie wiem jaki materiał kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :) Dokładny skład tego materiału to 50% bawełna 50 % poliestru, może być też 100 % bawełna, lub 100% poliester. W sklepie z tkaninami szukaj takiej, która będzie średnio gruba, nierozciągliwa gramatura mniej więcej 160g - 180 g / m2.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje, że prowadzisz takiego bloga. jestem meeega wdzięczna.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    Mam pytanie czy mogła bym poprosić o podpowiedź albo pokazanie jak uszyć sukienkę tzn. góra jako podkoszulka bez rękawów albo z krótkim rękawem z przodu lub z tyłu koronka a duł to taki jak ta spudnica. Jak by to wyglądało? Proszę o pomoc.
    Dziękuję Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejciu cudowna! ;)
    Janka

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, bardzo ładna spódniczka :) Chciałabym się dowiedzieć w jaki sposób obliczyć ilość potrzebnego mi materiału do obwodu w pasie. Jest jakaś zależność? Mam w pasie nie całe 80 cm no może 75...
    Spódniczka z zamkiem nie będzie się rozciągać w pasie więc wymiary muszą być dokładne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!! Najpierw bardzo ważne jest szerokość fałdy jaką chcesz mieć. Wąska czy szeroka 3, 4, 5, 6 cm oraz czy pomiędzy fałdami mają być odstępy czy nie. Przykładowo spódniczka z kontrafałdą bez odstępów o szerokości 5 cm dla osoby mającej wymiary w pasie 75 cm:

      75 cm / 5 cm = 15 fałd

      5 cm * 3 = 15 cm ( ilość materiału na jedną fałdę)

      15 fałd * 15 cm = 225 cm

      Dodatkowo doliczam ok 1 - 2 cm. Co daje nam ostatecznie 227 cm długości materiału. Warto jednak kupić materiał który się poddaje, lekko elastyczny. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Mam pytanie czemu 5cm * 3? :) spódniczka śliczna, bardzo się cieszę ze trafiłam na Twój blog :) jakoś nie mogę rozszyfrować skąd ta trójka w tym działaniu a dopiero zaczynam przygodę z szyciem i się uczę:) z góry dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Super post, w prosty sposób wyjaśniłaś jak to uszyć, na pewno jeszcze nie raz odwiedzę twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam! Spódniczka jest naprawdę śliczna! Gratuluje ręki do szycia :)
    Zastanawiam sie czy w rzeczywiści jest tak samo mocno rozkloszowana jak na zdjęciach? I jeszcze jedno pytanie jakie powinny byc wymiary materiału dla rozmiaru 34? Bede wdzięczna za odpowiedz. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest rewelacyjna! do tego materiał jaki wybrałaś ma genialny nadruk!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bajecznie! Ale czy materiał nie jest zbyt sztywny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie materiał był idealny, dzięki czemu spódniczka nie opada jak to bywa w lejacych tkaninach. Poza tym jest to tylko instrukcja jak uszyć spódnicę i każdy sam zdecyduje z jakiej tkaniny będzie uszyta.

      Usuń
  12. Sukienka śliczna ♥♥♥. Można by było uszyć taką ale z górą by wyglądała jak z Alicji w krainie czarów ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym tak szyć

    OdpowiedzUsuń