wtorek, 3 listopada 2015

Gips - nie tylko na ściany !!!

Szukając podłużnego, płytkiego i o ciekawym kształcie naczynia wpadł mi do głowy pomysł, tak więc przestałam szukać a zaczęłam robić...
Potrzebowałam:
- płyta meblowa (gr 16 mm )
- cienka sklejka ( 2 mm )
- taker i zszywki
- papier ścierny
- gips szpachlowy
- naczynie (wiaderko z wodą)
- dwa pędzle
- biała farba akrylowa

Na płycie meblowej odrysowałam coś na kształt wrzeciona i wycięłam maszyną, przygotowałam też dwa paski sklejki na wysokość 4 cm. Paski sklejki mocowałam za pomocą zszywek i takera na krawędziach wyciętej płyty. W ten sposób powstało coś na wzór naczynia. Całość lekko przeszlifowałam papierem ściernym.






W wiaderku mieszam gips z wodą do gładkiej konsystencji gęstej śmietany. Masę nakładam pędzlem i pozostawiam do całkowitego stwardnienia.



Kiedy gips będzie już suchy i twardy, maluję farbą akrylową na biało.




Oczywiście do jakiegoś celu było mi potrzebne to naczynie a konkretnie do kompozycji ze sztucznych kwiatów.

Klejem na ciepło mocuję gąbkę florystyczną szarą do naczynia a następnie wbijam sztuczne kwiaty według mojej koncepcji ;)






1 komentarz: