piątek, 13 lutego 2015

Leather accessories / Pokrowiec na telefon i frędzel do kluczy

Tak tak uszyłam pokrowiec na ten mój, teraz już piękny telefon a do kompletu brelok frędzel do kluczy.




Dosłownie w kilka minut można uszyć pokrowiec na telefon, jest to bardzo prosty projekt i każdy może wykonać go samodzielnie. Mój pokrowiec został wykonany z naturalnej skóry.

Do zrobienia pokrowca  i breloczka potrzebujesz:

Skóra naturalna lub eko skóra
Nożyczki
Maszyna do szycia oraz nici (najlepiej do skóry/skaju)
Klej (ja użyłam kleju tapicerskiego boterm)

Pierwszym krokiem jest oczywiście zrobienie pomiaru naszego telefony,  mój ma wymiary 11,3 cm x 1,1 cm x 6, 2 cm. Wycięłam dwa prostokąty o wymiarach 12,5 cm x 7,4 cm ( 3 mm luzu na przeszycie). Wycięłam też pasek o wymiarach 2,3 cm x 16 cm i 1,2 cm x 4,0 cm, które posłużą jako zapięcie pokrowca.


Dłuższy pasek obszyłam stebnówką oraz zszyłam do jednego z prostokątów, natomiast krótszy wszyłam do drugiego prostokąta tworząc tzw. szlufkę.



Teraz wystarczy już tylko zszyć dwa prostokąty razem z 3 stron i gotowe.


A jak zrobić brelok frędzel? Przygotuj sobie kawałek skóry a dokładnie prostokąt, mój miał wymiary 8 cm x 6 cm. Wytnij też wąski pasek skóry, który będzie uszkiem breloczka. Kawałek o wymiarach 8 cm x 6 cm tnę na wąskie paseczki o szerokości ok 2-3 mm pozostawiając brzeg ok 1 cm, tworzę tzw. frędzelki. Brzeg można obszyć stębnówka tak jak ja to zrobiłam.



Cały brzeg od strony wewnętrznej należy posmarować klejem, przykleić wąski paseczek złożony w pół i zwijać jak rulon.


Teraz wystarczy poczekać aż wyschnie i dołączyć do kluczy. 


2 komentarze:

  1. Fajny pomysł :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow , musisz mieć talent do takich rzeczy. Ja nie byłabym w stanie wyczarować takiego cuda!

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń