środa, 28 grudnia 2016

Jak uszyć torebkę listonoszkę z filcu w 20 minut

Torebka, która dziś się pojawi powstała w mgnieniu oka. Aż wstyd się przyznać, że szyłam ja w dzień wigilii ale rzeczywiście tak było. Tak po prostu uświadomiłam sobie, że nie mam torebki więc rach ciach ciach i jest.

Do zrobienia torebki wykorzystałam :
- filc impregnowany o gramaturze 750 g
- guziki drewniane
- rzemyk
- skórę naturalna (na pasek/ramiączko torebki)

Zamiast skóry może być eco skóra lub filc.

Ja moją torebkę zrobiłam z dwóch elementów filcu natomiast można zrobić także z jednego kawałka. Wymiary torebki mogą być dowolne, to już od nas zależy jak duża ma być. Filc jest na tyle fajnym materiałem, że nie trzeba go dodatkowo obszywać innymi tkaninami czy w jakikolwiek inny sposób usztywniać.

Oba elementy należy zszyc razem, dokładnie 3 krawędzie, wystarczy pół cm od brzegu. Następnie całość przewrócić na drugą stronę. 
Ze skóry wycinam cienki pasek i przeszywam go.
Ręcznie przyszywam rzemyk i dwa guziki do filcu.
Z tylu torebki robię dwa małe nacięcia na skórzane ramiączko. Na końcach paska robię węzły, które będą chronić przed wypadaniem paska. Można je przyszyć ale Ja wybrałam prostszy i szybszy sposób na węzły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz